Manchester United zmienił swoje plany dotyczące wylotu do Madrytu na 1/8 finału Ligi Mistrzów. Klub z Old Trafford postanowił zmienić lotnicze w związku z agresywnym zachowaniem Rosji wobec Ukrainy.
Manchester United zmienił plany podróży na środowy mecz z Atletico Madryt w Lidze Mistrzów z powodu obaw przed lataniem rosyjskimi liniami lotniczymi Aeroflot podczas eskalacji napięcia na Ukrainie.
Klub z Old Trafford regularnie latał Aeroflotem na mecze w europejskich pucharach, który jest długoletnim sponsorem dwudziestokrotnego mistrza Anglii. Tym razem jednak Manchester United zdecydował się odwołać lot czarterowy do Hiszpanii.
Zamiast tego klub wynajął czarterowe linie Titan Airways, które pochodzą z Anglii. Piłkarze oraz sztab szkoleniowy mieli stawić się w Madrycie we wtorek wieczorem.
Źródła z Teatru Marzeń podały, że decyzja została podjęta w porozumieniu z Aeroflotem, a ich partnerstwo nie zostało naruszone. Rozwój sytuacji nastąpił w dniu, w którym premier Wielkiej Brytanii ogłosił sankcje wobec Rosji po inwazji na Ukrainę.
Boris Johnson stwierdził, że wydarzenia z ostatnich 24 godzin sprawiają, że finał Ligi Mistrzów w Sankt Petersburgu jest nie do pomyślenia. UEFA przekonuje, że uważnie monitoruje sytuację.
– W związku z finałem Ligi Mistrzów w 2022 roku, który ma się odbyć w Sankt Petersburgu, UEFA nieustannie i dokładnie śledzi sytuację, a każda decyzja zostanie podjęta w odpowiednim czasie, jeśli będzie to konieczne – brzmi komunikat Unii Europejskich Związków Piłkarskich.
Jak wygląda umowa sponsorska z Aeroflot?
Aeroflot został ogłoszony “oficjalnym przewoźnikiem” Manchesteru United w 2013 roku. Powołując się na informacje ze strony klubu, linie lotnicze zapewniają “strategiczne doradztwo” w zakresie organizacji podróży zespołu i świadczą usługi czarterowe “w stosownych przypadkach”.
Oficjalna strona Manchesteru United dodaje, że partnerstwo “opiera się na wspólnych wartościach, takich jak praca zespołowa, nacisk na jakość, duma z dziedzictwa oraz innowacyjne i przyszłościowe podejście.”
Na stronie internetowej Aeroflotu widnieje informacja, że 57,3% udziałów należy do Federacji Rosyjskiej za pośrednictwem Federalnej Agencji Zarządzania Własnością Państwową. Kolejne 40,7% należy do instytucji i inwestorów detalicznych.
Dokładna wartość kontraktu pomiędzy stronami nie jest znana, ale linia lotnicza jest jednym z bardziej znaczących sponsorów, którzy przyczynili do osiągnięcia przychodu z działalności komercyjnej w wysokości 232 milionów funtów w roku finansowym kończącym się 30 czerwca 2021 roku.
Dyskusja